Co čtu I Hygge

By Markéta Koutová - 12:04


Proč jsou Dánové těmi nejšťastnějšími lidmi na světě? Tak přesně to a mnohem víc se snaží rozebrat tahle knížka. Je to takové know-how, jak do svého života vnést co nejvíce Hygge a jak si ho užít. A co to je to Hygge? Já jsem si to převzala tak, že je to pocit, při kterém se cítíte bezpečně a šťastně. V překladu to znamená něco jako blahobyt nebo pohoda. Například když si uvaříte svůj oblíbený čaj, schoulíte se na gauči a povídáte si s někým, koho máte opravdu rádi.


 Tuhle knížku jsem si koupila proto, že jsem ji viděla na sociálních sítích a plno lidí ji chválilo. Ze začátku jsem od ní až tak moc nečekala, protože jsem si myslela, že to bude takové to povídání, kde se stejně nakonec dozvíte, že reálný klíč ke štěstí není, ale řekla bych, že Hygge vás dokáže provést věcmi, které k vašemu štěstí mohou značně přispět.
 Napsal ji Meik Wiking, který je prezidentem institutu štěstí v Kodani. Zabývá se tím, proč jsou některé národy šťastnější než ty jiné a provádí nejrůznější výzkumy, ze kterých například dokáže zjistit, které činnosti by člověk měl dělat, aby byla jeho úroveň štěstí co nejvyšší.



 Kniha je rozdělena do několika kapitol. Například ve světle se dozvíte o tom, jak si rozmístit světla v pokoji, aby to bylo co nejvíc Hygge a že existují Hygge lampy a lustry a v kapitole domov o nábytku, různcých materiálech a Hygge koutku. Některé kapitoly jsou o hmotných věcech a některé zase o těch, které musíte cítit duší.

Věci, které rozhodně jsou Hygge:
horký nápoj, svíčky, svetry, teplé ponožky, krb, grilování s přáteli, deky, knížky, Vánoce, kulichy, župany, bouřky (pokud jste schovaní uvnitř)



 Hygge je hodně založeno na tom, že bysme si měli vážit lidí, které máme kolem sebe a máme je rádi, protože štěstí je mnohem smysluplnější, když ho můžeme sdílet s někým dalším.
 Hygge by také mělo být o jednoduchosti. Starý dřevěný nábytek, který má příběh, je mnohem víc Hygge než mramor nebo kov. Staré vlněné ponožky, huňatý svetr, dřevěné houpací křeslo... to je přesně to pravé.



V knížce je taky pár dánských receptů, což mi připadá super. Ještě jsem zatím žádný nezkoušela, ale rozhodně to mám v plánu. Najdete tam i fotografickou prohlídku Kodaně. :)



 Navíc je všechno doplněné o moc krásné inspirační obrázky, které celou knihu dělají mnohem víc Hygge.

 Abych to nějak zhrnula, tak je to kniha plná pozitivních myšlenek, které vás dobře naladí. Obecně to nejsou až tak neznámé věci a plno lidí ví, jak žít šťastný život, jen to málokdo dodržuje. Ne každý si dnes umí najít chvíli klidu na to, aby si přečetl dobrou knihu nebo uspořádal grilování s přáteli. Je to především o dobrých vztazích, protože ty jsou dobrým předpokladem pro velké štěstí.

  • Share:

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Je to takové zajímavé spojení několika různých věcí v jedné knížce, ale zatím jsem o knížce neslyšela. :)

    OdpovědětVymazat
  2. O kníže jsem toho četla a viděla mnoho. Také bych si jí pořídila :) Celkově se mi hygge tématika líbí, jen bych na to musela mít ten potřebný čas a klid, aby to bylo dost hygge čtení! :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten správný čas a klid na to je vážně důležitý :D :)

      Vymazat
  3. Tuto knížku mám též teď rozectenou a je úžasná! Diky ni si skvěle uvědomuji jak je důležité si uvědomovat maličkosti které nás ciní stastnejsimi resp si dokazeme užívat tech maličkostí..cítit ten pocit štěstí :)

    www.melissakinsley.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu znám z doslechu a vím, že si ji dost lidí chválí, ale mě úplně tak neláká :) Ale co já vím, třeba se k ní někdy dostanu i já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také ze začátku nelákala, ale slyšela jsem na ni samé pozitivní recenze :)

      Vymazat
  5. Na túto knižku sa chystám, vyzerám super ❤ xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  6. Oooo. Já taky tuto knihu vídám všude na soc. sítích!! A už ji mám na seznamu knih, které si musím pořídit. ♥

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Túto knihu som začala čítať v angličtine a musím povedať, že je úžasná. Pri jej čítaní zo mňa odpadne stres a ja sa aspoň na chvíľu cítim hygge so všetkým naokolo <3
    NORALIC

    OdpovědětVymazat