Apple Watch Series 5

By Markéta Koutová - 10:02

Ahoj! Dnes je venku opravdu ošklivo, což je naprosto ideální čas na to sepsat nějaký delší článek, takže jsem si pro vás připravila recenzi na Apple Watch Series 5. Recenzuji produkty s Arecenze.cz.



 Apple Watch Series 5 jsem dostala jako dárek k minulým Vánocům, takže si myslím, že už jsem je pořádně otestovala a je na čase o nich něco napsat. Přála jsem si je především z důvodu praktičnosti, protože mě nebavilo například jen kvůli přepínání písniček ve sluchátkách stále vytahovat mobil. 


 Jako první bych začala obsahem balení Apple Watch, které je moc hezké a hned ze začátku na vás udělá dobrý dojem. V Krabičce se nacházejí hodinky samotné, pásky k hodinkám a bezdrátová nabíječka. Musím ocenit, že k hodinkám už v základu dostanete dvě různé délky pásků - jeden delší a jeden kratší, takže tím pádem se nemusíte bát, že by vám hodinky byly velké nebo malé. V krabičce máte také krok po kroku rozepsaný návod, jak hodinky zapnout a spárovat s iPhonem. První zapnutí hodinek a jejich spárování je ale dost intuitivní a hodinky vám samy dávají pokyny, co máte udělat. K jejich spárování potřebujete v iPhonu aplikaci Watch, kterou jednoduše stáhnete na App Store. Počítejte s tím, že vám první zapnutí hodinek chvíli potrvá, protože se budou stahovat potřebné aktualizace. 





Svým designem se mi hodinky moc líbí, je jednoduchý a opravdu nadčasový. Přestože mohou hodinky působit poněkud robustně, na ruce jsou lehké a v podstatě si ani nevšímáte toho, že je máte na sobě. Navíc jsou do 50 m vodotěsné, takže se při mytí rukou nemusíte bát, že do nich nateče voda a můžete je vzít i do bazénu. Já mám velikost 44 mm, ale pokud si myslíte, že by vám vyhovovala o něco menší, tak je na trhu dostupná i velkost 40 mm. Displej je pokryt tvrzeným sklem, které je opravdu odolné, takže se nějakých výrazných škrábanců nemusíte obávat. 
 Úplnou novinkou Apple Watch Series 5 je to, že mají tzv. "always on display", což pro vás znamená to, že i když s hodinkami zrovna neinteragujete, tak je jejich displej stále rozsvícený a vy můžete z jakýchkoliv úhlů vidět, kolik je zrovna hodin. Myslím si, že to byl záměr přiblížit se klasickým hodinkám, na kterých také můžete stále vidět, jaký je čas. Nemusíte se ale bát toho, že by si někdo mohl přečíst vaše notifikace nebo osobní údaje. Displej je sice stále rozsvícený, ale po ukončení vaší interakce trochu ztmavne a neukazuje nic osobního jako jsou například zprávy nebo sportvní aktivita. Pokud by vám tato funkce nevyhovovala, tak se samozřejmě dá vypnout.  
 Hodinky vám také umožňují měnit ciferníky a vybírat si z nejrůznějších barev a stylů. Řekla bych, že always on display vás pozitivním způsobem nutí ty ciferníky měnit například podle outfitu nebo nálady, protože je nevidíte jen vy, ale i ostatní. 




   
 Mobilní aplikace Watch je nedílnou součástí používání hodinek Apple Watch. Najdete v ní hlavní stránku, kde vidíte informace o svých hodinkách, vaše ciferníky, komplikace, aplikace a jejich uspořádání, ale také vaší aktuální verzi software a aktualizace. Jednoduše řečeno hlavní stránka vám tak nějak shrnuje, co všechno máte obsaženo ve svých hodinkách. Dále v aplikaci Watch můžete najít Galerii ciferníků a App Store, který už je dostupný i v hodinkách samotných. 





Na hodinkách Apple Watch se mi líbí, že si každý najde svůj způsob, jak je chce využívat. Pro mě je nejdůležitější asi to, že na nich můžu dělat víceméně všechno, co potřebuji, aniž bych musela vytáhnout mobil z kapsy. Praktické pro mě je, že na nich vidím všechny notifikace, což se mi hodí například ve škole, můžu na nich i rychle odepisovat na zprávy z přednastavených rychlých odpovědí, přepínat hudbu atd. Pro někoho můžou mít primární využití pro cvičení, protože měří vaši aktivitu, pro někoho můžou být důležité pro zdraví, protože jejich funkcí je také EKG a někoho třeba potěší, že z nich s nahranou kreditní kartou může bezkontaktně platit v obchodech. 
 Jak už jsem zmínila, pro mě je důležité, že na svých hodinkách vidím všechny notifikace z mobilu, proto je pro mě užitečná aplikace Messenger. Kdykoliv vám někdo napíše, zobrazí se upozornění, můžete rychle odepsat s přednastavenou odpovědí a nebo můžete odpověď nadiktovat. Diktování u Apple Watch funguje velmi dobře, téměř vždy zpráva vypadá tak, jak jsem chtěla. 


 Dále na hodinkách používám aplikaci Aktivita, ve které máte každý den za úkol naplnit 3 kroužky - pohyb, cvičení a stání. Tato aplikace vás doslova nutí se hýbat, protože přeci nechcete nechat kroužky prázdné. Než začnete tuto aplikaci používat, tak si podle sebe nastavíte, jak moc velkou zátěž chcete denně vydat. Já to mám zatím nastavené na tu nejnižší, kterou je opravdu jednoduché splnit, ale uvažuji, že si to trochu zvýším. S Aktivitou můžete plnit nejrůznější výzvy, které vás motivují pokračovat v pravidelném pohybu. Můžete si stáhnout tuto aplikaci i do mobilu, kde poté uvidíte, jak jste si s pohybem vedli v uplynulých dnech a měsících. 




S aplikací Aktivita jde ruku v ruce také aplikace Cvičení, kde si můžete zvolit, jakému cvičení se zrovna chcete věnovat. Nabídka je opravdu široká, najdete tam všechny možné sporty, tanec, chůzi, cyklistiku atd. 


Dále vás hodinky nabádají, abyste se minimálně jednou denně zastavili a chvíli pravidelně dýchali, měří váš tep, hlídají hlasitost okolo vás, můžete si na nich prohlížet své oblíbené fotografie, stopnout si čas, používat mapy a nebo přepínat videa a hudbu. 
 Jednoduše tyto hodinky představují opravdu spousty možností, které vás bude bavit objevovat. 






 Co se týče nabíjení, tak mi bezdrátová nabíječka vyhovuje, je to jednoduché a rychlé, ale bohužel už jsem s nabíjením měla problém. Zhruba před měsícem jsem si dala nabít hodinky a nabily se jen do 40%, poté už nic. Myslela jsem si, že je to nabíječkou, takže jsem je šla zkusit nabít ke kamarádce na její nabíječku, ale zase nic. Nakonec jsme je museli reklamovat, ale už je mám po servisu zpět a fungují tak, jak mají. Toho, že by se nabíjení mohlo rozbít, bych se asi moc neobávala, protože nám pán na reklamaci řekl, že jsme u nich zatím první, kdo Apple Watch Series 5 reklamují kvůli nabíjení. Bohužel jsem měla smůlu. 
 Výkonnost baterie mě maličko zklamala, na jedno nabití vydrží cca den a půl. Čekala jsem, že vydrží o něco déle, protože přítel má chytré hodinky od Xiaomi a ty mu vydrží nabité klidně i 5 dní. Když to ale vezmu z jiného úhlu pohledu, tak se svými hodinkami interaguji mnohem více a mám pocit, že mají více funkcí, než ty od Xiaomi. 


Abych z toho vyvodila nějaký závěr, vypíšu vám sem několik plusů a mínusů, které podle mě hodinky mají:

+ Lze si vybrat ze spousty aplikací
+ Vodotěsné do 50 m
+ Dvě délky pásků v základním balení
+ Dvě velikosti displeje
+ Pomocník při cvičení 
+ Rychlé placení
+ Zobrazování notifikací z telefonu

- Slabá výdrž baterie
- Drahé originální pásky
- Vysoká cena

Sama za sebe bych Apple Watch Series 5 určitě doporučila. Když jsem je teď tři týdny kvůli reklamaci neměla, tak jsem se občas přistihla, jak se ze zvyku koukám na zápěstí. Pro mě rozhodně představují jistou praktičnost ať už při telefonování nebo při zaznamenávání mé pohybové aktivity. Chápu, že někoho může odradit cena a já osobně, kdybych je nedostala darem, bych asi investovala do Apple Watch Series 3, které jsou levnější, ale mají méně funkcí než Series 5. 

  • Share:

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Vyzerajú pekne elegantne a ľahko kombinovateľné ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
  2. Skvelý článok, páči sa mi uvedenie plusov a mínusov :) Inak hodinky sú krásne :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  3. Mě všechny produkty od Applu zatím stále míjí, ale tyto hodinky se mi zdají fajn, líbí se mi, že mají spoustu funkcí :) Na druhou stranu bych se bála, že bych byla až moc "online", že bych hodinky neustále kontrolovala a tak ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho jsem se taky trochu bála, ale nakonec je mi to pohodlnější než kontrolovat upozornění na mobilu :)

      Vymazat
  4. Taky jsem na ně koukala, ale na mě byly moc drahé :D ale jsou moc pěkné! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám Garmin vivoactive 3 a mám je primárně na sport a moc mi vyhovují. Ale musím uznat, že některé vychytávky s propojením u applu se mi líbí. Já ale propojení nepoužívám, hrozně mě to rušilo a navíc se baterka jak hodinek, tak telefonu vybíjela mnohem rychleji :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Musím říct, že na ruce nevypadají špatně, ale já bych za ně asi ty peníze nedala. :D Myslím, že je úplně nepotřebuju. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou krásný. Určitě bych do nich šla, kdybych měla apple, ale mám mobil os xiaomi a tak mám k tomu i chytrý náramek od xiaomi a později si plánuji koupit i propracované chytré hodinky. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají vážně nádherně! Ať ti slouží a jsi s nimi spokojená! :))

    OdpovědětVymazat
  9. Ooh ty jsou ♥ krasa az mi spadla celist :) ♥

    Melissa H.
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají krásně a jak vidno, tak je využiješ! Já miluju produkty Apple, ale zrovna hodinky mě vůbec nelákají a mám raději kulaté ciferníky ale přítel si koupil teď k Vánocům právě také iWatch a já si brousím zuby na nový iPhone! :)

    OdpovědětVymazat