Brigády a přivýdělky

By Markéta Koutová - 10:02

Ahoj všichni! Asi jako úplně první věc než přejdu k článku samotnému je ta, že bych vám chtěla trochu objasnit, proč jsem od léta neblogovala.. Upřímně jsem na to se začátkem školního roku neměla vůbec chuť a ani čas. V listopadu jsme měli se třídou studentský ples, na který jsme se v podstatě každý den připravovali a stále jsme ohledně něj něco řešili a ještě jsem do toho byla pořád nemocná a neskutečně unavená (stále trochu jsem), ale stejně jsem nakonec zpět, abych se opět mohla blogování věnovat, protože je to už několik let součást mého života a moc mě to baví!


V dnešním článku jsem si pro vás přichystala téma, nad kterým přemýšlím už trochu déle, tak pojďme na to!
 Myslím si, že dnes není úplě jednoduché najít si brigádu, která půjde zkloubit se školou, s volným časem a která pro vás bude mít ideální podmínky (ať už časové nebo personální), takže jsem se rozhodla vám trochu přiblížit, jak si při střední škole přivydělávám já a co případně vyzkoušet.
 Moje úplně první brigáda byla rozhodčí basketbalu, kterou jsem dělala jen chvíli v 15 letech. Chápu, že tohle asi úplně není možnost brigády pro každého, ale kdyby se tu přeci jen našel někdo, kdo by o něčem podobném uvažoval, tak vám alespoň předám své zkušenosti a dojmy.
 Řekla bych, že dělat rozhodčí nebyla úplně špatná zkušenost, ale už bych to nejšpíš znovu nedělala. Pískala jsem zápasy jen malým dětem, takže nic extra složitého, ale naprosto mě odradili rodiče a fanoušci na zápasech. Většinou (ne vždycky) basketbalu vůbec nerozuměli a měli ke všmu milion připomínek. Bylo to pro mě docela dost stresující a hodně časově náročné, takže jsem od toho asi po 4 měsících upustila. Myslím si, že je to fajn brigáda pro někoho, kdo má blízko ke sportu, ale jak už jsem říkala, není to práce pro každého.
 Další brigádu jsem měla u nás ve městě v čajovně, kde jsem dělala číšnici a zárověň jsem i připravovala jídla. To mě celkem bavilo, ale opět to pro mě bylo celkem časově náročné a potřebuju, aby mi zbýval čas se učit do školy a platové ohodnocení bylo nic moc, ale to se dá na malém městě čekat.
 Další brigáda mi vydržela víceméně doteď. Cca v dubnu jsem se zaregistrovala na doucuji.eu, kam jsem vyplnila, jaké předměty chci doučovat a pro jaké věkové kategorie a kde. Dala jsem tam první stupeň ZŠ - češtinu, angličtinu a ještě pár dalších předmětů, své město a Prahu a po pár dnech jsem dostala první nabídku na doučování žáka čtvrté třídy, za kterým jsem dojížděla do Prahy, ale od tohoto září doučuji u nás ve městě, kde to mám kousek a je to opravdu fajn přivýdělek. Pokud se na této stránce budete registrovat, tak vám radím, ať do životopisu napíšete své telefonní číslo, protože když vám někdo pošle zprávu skrz tu aplikaci, tak je to placené a nemůžete odpovědět.
 Poslední brigáda, kterou také dělám doteď společně s doučováním, je asistent prodeje ve francouzském pekařství Paul v Praze. Chodím tam jen párkrát do měsíce a směny si můžu nastavit opravdu na míru a jsem tam vážně spokojená. Moje dvě kamarádky pracují v Costě a v Ugu, které patří pod stejnou společnost jako Paul a také jsou tam spokojené, takže také doporučuji.

Doufám, že pokud třeba hledáte nějakou brigádu, tak vám tento článek alespoň trochu pomohl a budu ráda, když se se mnou v komentářích podělíte o vaše zkušenosti z brigád!

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Je skvělé, že sis našla brigády! A samozřejmě je pochopitelné, že sis dala i pauzu od blogu - tohle nejde dělat s donucením :))

    OdpovědětVymazat
  2. Jooo, to já třeba jsem se rozhodla na základě článku tady zkusit investovat do kryptoměn a uvidíme, co to udělá :) Všichni o tom mluví jako o budoucnosti v investování, tak nechci být pozadu přece né?

    OdpovědětVymazat