7 zdravých zvyků

By Markéta Koutová - 11:26

Ahoj všichni! Dnešní článek bude o věcech, které jsem se postupně naučila dělat, abych se cítila lépe a vedla zdravější život. Dříve jsem bývala často nemocná a měla jsem hodně slabou imunitu, takže jsem vyzkoušela změnit životní styl a vyplatilo se to. V následujících bodech se dozvíte pár věcí, které mi napomohly k tomu vést zdravější a příjemnější život.



Dostatek spánku
Říkají to všichni a já to musím říct znovu - spánek je prostě důležitej a jakmile ho budete mít nedostatek, tak budete náchylnější k nemocím a budete mít horší náladu. Říká se, že ideálně by člověk měl spát 8 hodin, ale zjistila jsem, že mi stačí i těch 7 a cítím se vyspalá a odpočatá, ale jakmile je to pod 7 hodin, tak jsem celý den taková neuvolněná a nevrlá. Důležitá je taky doba, ve kterou byste měli jít spát. Sice můžete spát 8 hodin, ale když to bude například od 3 do 11, tak si akorát rozhodíte spánkový režim. Pro mě je tak akorát, když jdu spát mezi 22. a 23. hodinou.

Pití čaje
Zvykla jsem si na to vypít každý den minimálně litr čaje. Dělám si ho do půllitrového hrnku, což mě vlastně i nutí zvýšit svůj pitný režim, který je také extrémně důležitý. Čaj vám pomůže zklidnit nervy a zrelaxovat po náročném dni. Například zelený čaj vám také pročistí organismus.


Pitný režim
O něm už jsem se v podstatě zmínila v minulém bodě, ale určitě si zaslouží být zde napsaný samostatně. Snažím se denně vypít kolem 3 litrů vody a čaje a napomáhá to ke zdravější pokožce, vlasům a celkově k odvádění nečistot z těla.

Používání tělového mléka
Naprosto nesnáším, když mám suchou pokožku, takže jsem si zvykla pravidelně používat tělové mléko. Momentálně používám tělové mléko z Manufaktury, o kterém jsem psala v jednom z mých článků, odkaz na něj najdete zde. Hydratovaná pokožka je určitě stokrát lepší než suchá a opotřebovaná.


Cvičení
Nemusíte vyloženě uběhnout deset kilometrů nebo se zničit ve fitku, ale zkuste si denně najít alespoň 15 minut na to, abyste si zacvičili. Vyzkoušejte různé protahovací cviky a také nějaké základní posilování. Zabere vám to chvilku a budete se hned cítit lépe.


Jděte ven
Sedět celý den doma není pro mysl nic dobrého. Každý den byste se měli jít alespoň na dvacet minut někam provětrat, nadýchat se čerstvého vzduchu a pročistit si hlavu.

Dělejte něco, co máte rádi
Každý den se snažte najít si alespoň pár minut na nějakou činnost, která vás baví a naplňuje. Zahrajte si na klavír, nakreslete nějaký obrázek, uvařte něco dobrého... a hlavně se bavte. :)

Dodržujete nějaké zdravé zvyky? 

  • Share:

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Pitný režim se mi vede, spaní už míň. Snažím se do jídelníčku zařazovat dost zeleniny a omezit sladké (první mi celkem jde, druhé hůř).

    OdpovědětVymazat
  2. To je moc hezký článek, naprosto souhlasím, většinu z těchto zvyků se snažím dodržovat :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  3. Super článok. Všetky veci na jednej kope. Keď sa tak na tie body pozerám, vôbec to nie sú nejaké ťažké úkony, ale podľa mna čím ľahšia vec tým rýchlejšie zabúdame ako je nevyhnutná. Ale musím sa pochváliť, v poslednej dobe mi celkom tento “Healthy lifestyle” ide. Hlavne som mala problém so spánkom, keď som ešte robila po nociach v puboch, ale tie peniaze za to nestoja.
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  4. Pekné a dobré tipy. Dodržiavam všetko. Taká malá zdravá klasika :) ◡‿◡✿

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné zvyky:) Já mám problém s tím pitím, i když se snažím:/ A cvičení je boží, ale taky ho ted moc nestíhám ,ale aspon více chodím:O Ještě bych dodala, že strava dělá hodně:)

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosti souhlasím. Osm hodin spánku je základ, ale díky práci a škole se to ne vždy podaří. V posledních týdnech jsem neměla školu, nicméně jsem měla horu deadlinů, a tak jsem na nich doma pracovala a musím říct, že je svatá pravda, že se z bytu musí ven alespoň na chvilku. Jinak se člověk zblázní 🙈

    OdpovědětVymazat
  7. Většinu těchto tvých zvyků dodržuju i já, jen s nějakým pravidelným cvičením mám stále problém.. Nějak se k němu nedokážu donutit, ale doufám, že s přicházejícím jarem najdu ztracenou energii a třeba mi i nějaké to cvičení půjde :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný článek, jsem ráda, že jsem u Hevi objevila tvůj komentář s odkazem na blog :). Máš moc pěkný blog.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek o životním stylu, ale já bych tam ještě jeden bod přidala. Má nedávná zkušenost s tantrickou masáží tady byla nepopsatelná. Dlouho jsem se tak neuvolnila, jako když se mě začala masérka pomalu dotýkat a moje tělo se celé uvolňovalo. Bylo to jako vstup do světa plného smyslnosti a nekonečné slasti.

    OdpovědětVymazat