18 věcí, které jsem se naučila za 18 let

By Markéta Koutová - 12:40


Ahoj všichni! Upřímně stále nemůžu uvěřit tomu, že už mi je 18. Vždycky to pro mě bylo něco, co je ještě daleko a najednou to strašně rychle uteklo a je to tu. Neřekla bych, že jsem nějak extra života zkušená, ale myslím si, že jsem se za těch pár let naučila nějaké věci, které mě posunuly dál a udělaly ze mě člověka, kterým jsem teď. V následujících 18 bodech jsem si tedy pro vás připravila pár svých ověřených pravidel a zkušeností, podle kterých se stále řídím.


1. Ne každý tě musí mít nutně rád
Dřív mě mrzelo, když mě někdo neměl rád nebo když jsme si prostě s někým nesedli, ale dnes už se tím snažím nezabývat. Nemůžeme se zavděčit každému.

2. Nemá smysl pokračovat v tom, co tě nebaví
Dělala jsem plno věcí, které mě ze začátku opravdu bavily (basketbal, hra na klavír), ale postupem času už mě to nenaplňovalo tolik, jako dřív a jakmile to dojde do bodu, kdy už vám daná činnost nepřináší radost, nemá cenu pokračovat.

3. Strach nikdy v ničem nepomůže
Překonávat strach je podle mě jedna z nejdůležitějších věcí v životě, protože se strachem z něčeho, co je pro vás důležité, nikdy nikam nedojdete. Postavte se mu za každou cenu.

4. Jít si za svým snem
Tohle už je poněkud často opakovaná fráze, ale stát si za svým a plnit si sny je důležité.

5. Myslet občas i na sebe
Je správné pomáhat ostatním a snažit se jim vyhovět, ale stejně správné je i myslet na sebe a v určitých situacích dopřát i sám sobě.

6. Základ je přijmout sebe samotnou

7. Ne všechno je takové, jaké se to na první pohled může zdát

8. Ne každej kluk za ty slzy stojí

9. Minulost je minulost, musíme se s ní smířit
To, co jsme udělali, už bohužel nezměníme a není dobré se s tím stále zabývat.



10. Nikdo není dokonalý
Stejně jako my i ostatní mají své chyby, proto bychom se měli snažit pochopit jejich činy předtím, než je odsoudíme.

11. Známky nejsou všechno
Než jsem šla na gympl, měla jsem vždycky samý jedničky a moje nejhorší známka do tý doby byla trojka, takže gympl pro mě byl opravdu šok, ale známky nejsou všechno a za dvacet let se vás pravděpodobně nikdo nezeptá, co jste měli ve druháku z matiky.

12. Odpočinek je důležitý
Ráda se bavím a vyrážím mezi lidi, ale občasný odpočinek v klidu domova je potřeba.

13. Mít pár pravých přítel k životu stačí
Už několik let si udržuji jen pár opravdu nejlepších přátel a myslím si, že je to lepší než mít jich desítky, ale vlastně žádného opravdového.

14. Rodina je základ

15. Lidé se mění
Řekla bych, že lidé se opravdu mohou změnit a člověk, kterého jste dobře znali před 5 lety může být dnes někdo úplně jiný.

16. Kdo vás opravdu miluje, ten vás neopustí

17. Vždy se chopit nové příležitosti
Plno věcí, které do mého života přišly opravdu spontánně a bez varování byly jedny z nejlepších, které se mi staly. Je důležité využít příležitosti, když se naskytne.

18. Přátelství lze udržet i na dálku
Vloni moje dvě nejlepší kamarádky odjeli na rok do Ameriky a vůbec nic se mezi námi nezměnilo. Další moje nejlepší kamarádka je Němka a žije 8 hodin cesty ode mě, už jsme se neviděly neskutečně dlouho, ale píšeme si téměř každý den a naše přátelství je opravdu silné.


Jak to máte vy? Našli jste se v některém z těchto bodů? :)

  • Share:

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Moc hezké, člověk si některé body ani neuvědomuje, ale je to prostě tak. To mě už je přes třicet a některé věci mi došly teprve nedávno. Ale je to tím, že nemám děti a s rodinou často dochází hodně věcí dřív a člověk tak nějak rychleji dospěje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Myslím si, že s budoucí rodinou si také uvědomím dost věcí :)

      Vymazat
  2. Krásny článok a veľmi inšpiratívny a v mnohých veciach s tebou súhlasím. ;) ♥

    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekný článok a v mnohých veciach s tebou súhlasím. 18 je krásny vek, tak si ho poriadne užívaj <3 úprimne, vyzeráš staršie než 18, ale podobný problém mám aj ja :D aspoň ti netipujú 26, čo je pre mňa na zaplakanie :D
    BRINORA.SK

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezky sepsané body, se všemi souhlasím! Kéž by mi také bylo 18, ten čas tak šíleně letí! :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Není bod, se kterým bych nesouhlasila. Jsem ráda, že jsou lidé, co to vidí stejně. 18tka je skvělá a rozhodně si užij pořádně svůj první rok dospělosti! Pak bude už jen a jen přibývat starostí a starostí, ale jediné, co ti můžu potvrdit je to, že si budeš určitě víc a víc užívat a taky si budeš určitě plnit jeden sen za druhým!♥

    OdpovědětVymazat
  6. Súhlasím jednoznačne takmer so všetkým! Takéto články čítam najradšej ♥ A krásne fotografie :) ♥ ☃❄❅

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
  7. Našla jsem se úplně ve všech bodech. Je vidět, že to máš v hlavě srovnané :).

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  8. Hezky a hlavně uvědoměle napsané :) Naopak kdyby jsi nám neřekla, že je ti 18, tak bych ti díky článku odhadovala i o dost víc :)

    OdpovědětVymazat