Proč začít cvičit jógu?

By Markéta Koutová - 3:15

Na začátek bych chtěla říct, že jsem naprostej začátečník a je to asi třetí měsíc, co se snažím o to pravidelně jógu cvičit a napadlo mě, že bych vám předala nějaký moje postřehy ze začátků a možná vás i trochu namotivovala. :)


Proč jsem s jógou začala?
Vždycky mě strašně bavilo cvičit, ale zároveň i tančit a tohle je pro mě takové dobré spojení obou činností. Jestli si myslíte, že je jóga pomalá a oddechová a vůbec se u ní nezapotíte, tak vás budu muset vyvést z omylu, protože já jsem vždycky po cvičení úplně zpocená a mrtvá.

Zpevní se vám celé tělo
Jóga je z tělesné stránky především o pevnosti a flexibilitě. Vždycky jsem měla problém se zády a často jsem chodila na různé rehabilitace, aby se mi trochu zpevnila, ale co cvičím jógu, tak už na nich začínám vidět a cítit menší pokroky. Mít pevné tělo je podle mě hodně důležité i do budoucna, protože vám budou pomaleji ochabovat svaly a více toho vydržíte.

Flexibilita
I po krátké době získáte mnohem větší rozsah kloubů a svalů a budete se cítit mnohem protaženěji a příjemněji.

Očištění mysli
Při józe se mi téměř vždy podaří úplně vypnout a soustředit se jen na své tělo, což mi perfektně pročistí hlavu od stresu a negativních myšlenek.

Naučíte se trpělivosti
Nic nejde hned a myslím, že dvakrát tolik to platí v józe. Musíte se připravit na to, že to bude opravdu dlouhá cesta, ale výsledky budou stát za to.

Asi žádné začátky nejsou jednoduché a chvíli mi trvalo, než jsem se naučila, jak na to, ale momentálně mě to neskutečně baví a asi už bych si svůj den nedokázala bez cvičení jógy představit.
 Cvičím podle různých videí z YouTube, kterých tam najdete tisíce. Stačí jen chtít a můžete začít :)

Cvičili jste někdy jógu? Uvažujete, že byste někdy začali?

  • Share:

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Vždy sa mi páčila jóga a stále ma to zaujíma, no ešte nikdy som takú poriadnu jógu necvičila...možno len niektoré cviky (ale to tiež len málo). Chcela by som to vyskúšať cvičiť pravidelne a dlhodobo. Teraz som sa dala na pilates a ten mi veľmi pomohol s odreagovaním sa a samozrejme aj s chrbticou. <3
    Simple but significant

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsem v rámci nějakého víkendu se cvičením vyzkoušela power jógu, ale to už je dávno...

    OdpovědětVymazat
  3. Jógu cvičím zatiaľ len štvrtý mesiac a neviem si ju vynachváliť. Odkedy som ju začala praktizovať, stala som sa pokojnejšou a celkovo som zmenila pohľad na určité veci. Dodáva mi energiu a k tomu aj spevnené telo a samozrejme viac sebavedomia. Vyriešila aj moje problém s nesprávnym držaním tela, čiže za mňa jednoznačne áno <3
    NORALIC

    OdpovědětVymazat
  4. Jóga me láká už delší dobu, ale pořád se k tomu nemůžu "dokopat" :D Ale mrknu na YT, díky za tip :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  5. Jógu zatím necvičím, ale cvičím tai-chi a taky to má báječně osvěžovací účinky :) Úplně zapomenu na práci a tak :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jógu jsem zkoušela cvičit sama doma, ale přijde mi, že bez lektora (alespoň pro začátek) moc nevím, jak co prodýchat a zda cviky dělám správně a měla jsem strach, že bych si tím třeba nějak uškodila. Ale plánuji s jógou zase začít, jen asi až po přestěhování, protože teď na to v pokoji nemám tolik prostoru:)

    OdpovědětVymazat
  7. Amazing post and I love your photo. :) I follow you, hope you will follow me back. <3

    The Fashion Spell

    OdpovědětVymazat
  8. Yoga ma vždy veľmi ťahala a som smutná že ani jeden znkurzov ktoré sa mi páčia mi časovo nevyhovujú a preto som sa rozhodla ísť na to sama. Viem, že je lepšie keď by mi to niekto odborne vysvetlil, hlavne to dýchanie. Ale lepšie ako nič a preto som začala sledovať Yoga with Adriane a neskutočne ma to chytilo!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  9. Nad jógou premýšľam už dlhšie, tak snáď ma aj tento článok dokope k tomu, aby som konečne začala :D :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  10. Ako prebieha hodiny jogy? Spadaju tam i meditacne cvicenia? Riesi sa i vychodna filozofia?
    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat