Jak jsem si vybudovala sebevědomí

By Markéta Koutová - 12:57

Asi každý zažil ve svém životě okamžiky, kdy se mu nelíbilo, jaký je a neměl se rád. Tyhle chvíle většinou člověk má v období studií, protože přesně tam se začíná zajímat o to, jak vlastně vypadá, jak se chová a jak ho vidí ostatní. Já sama jsem si nějakou dobu procházela situacemi, kdy jsem měla pocit, že bych chtěla být někdo jiný, třeba někdo zajímavější nebo hezčí, ale postupem času mi došlo, že to vždycky budu já a že pracovat s tím, co mám, je ta nejlepší volba. Dneska si o sobě troufám říct, že mám zdravé sebevědomí a hezký vztah sama k sobě a právě v dnešním článku jsem si pro vás připravila pár rad, jak jsem si to své sebevědomí vybudovala. Asi to nebude fungovat u každého, protože každý jsme úplně jiný a jedinečný, ale mně to pomohlo a ráda bych se o to s vámi podělila. <3




Na minulosti nezáleží
I když máte pocit, že jste si to svojí minulostí totálně pokazili a že už to nejde změnit, tak jde. Měla jsem za sebou různé nepříjemné věci, ale stejně jsem se postavila na nohy a řekla jsem si, že bych v některých věcech měla začít úplně od začátku a vyšlo to. Minulost už minula, zůstaňte nad věcí a v přítomnosti, protože na ní teď především záleží.

Noste, co se vám líbí
Dřív jsem si vždycky večer připravila nějaký oblečení, ale najednou se mě ráno zmocnil pocit, že se to ostatním nebude líbit a nakonec jsem si vzala jen obyčejné džíny a tričko, ale to už dneska neplatí. Jak lépe můžete navenek vyjádřit sami sebe než tím, co máte na sobě? Opravdu jsem se bála nosit výraznější kousky, ale dneska se v tom naprosto vyžívám. Lidé, kteří vás mají rádi vás podpoří a ti, kteří ne, vám můžou být ukradení a ať si říkají, co chtějí. 

Usmívejte se
Svůj mozek můžete úplně jednoduše oklamat a to tak, že se usmějete. Hned vám to navodí lepší náladu a ani nevíte jak. Usmívejte se na ostatní, bavte se a užívejte si.

Self-care dny
Nezapomeňte si nejméně jednou za dva týdny vyhradit alespoň jedno odpoledne jen sami pro sebe. Dejte si masku, napusťte si vanu, přečtěte si nějakou dobrou knížku nebo si pusťte nějaký dobrý film a užívejte si toho, že jste sami. Vy jste ta osoba, se kterou budete muset strávit celý život. 

Dělejte, co máte rádi
Vlastně byste měli stále dělat jen to, co vás baví, ale dobře vím, že třeba kvůli škole to ne vždycky úplně jde, ale nejméně jednou denně byste měli dělat něco, co máte rádi a máte z toho dobrý pocit. Klidně to může být i setkávání s přáteli nebo chození do restaurací, ale hlavně vám to musí vykouzlit úsměv na tváři a dobrý pocit. 

Myslíte si, že jste sebevědomý člověk?  


S láskou M <3

  • Share:

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Ano - úsměvem se nikdy nic nezkazí. Věřím na to, že když se člověk bude na svět usmívat, svět se bude (obrazně řečeno) usmívat na něj. Prostě vyslaná pozitivní energie se většinou vrátí...

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím si o sebe, že som viac sebavedomejšia než kedysi. Naučila som sa mať sa rada takú aká som a nezaoberať sa okolím, aj keď niekedy ten strašný pocit príde späť. Tvoje rady sa dosť podobajú mojím terajším myšlienkam a dúfam, že tento článok pomôže viacerým strateným v tomto insta svete plnom porovnávania :)
    NORALIC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) a jsem ráda, že jsi se s mými "radami" ztotožnila :)

      Vymazat
  3. To je krásný článek! ♥ Já se většinou na okolí moc neohlížím, hlavně abych dělala to co baví mě a zajímala se o to, co se mi lbí :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že jsem sebevědomá jak v čem. Jsou věci, které jsou pro mě taková samozřejmost a někomu to dělá problém a někdy je zas moje sebevědomí na bodě mrazu. Musím však říct, že v období základky a střední to bylo nic moc, ale nějak před maturitou se to výrazně zlepšilo. :) Prostě si chce věřit.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne napísaný článok! :) Sebavedomie, také to zdravé sebavedomie, je veľmi dôležité mať a treba si ho, niekedy tvrdo, vybojovať :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezky pojatý článek :) Já mám na sobě také nedostatky, o kterých vím a se kterými třeba ani nejde nic dělat. Každopádně si o sobě myslím, že sebevědomý člověk jsem. Hodně mi v tom pomáhá vhodný výběr oblečení, protože mi přijde, že outfit toho o tobě řekne hodně :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  7. V tvojom článku súhlasím s každým jedným bodom :) Musím povedať, že som nesmierne rada, že ja som si cestu k sebe našla už v útlom veku a pochopila som, že dôležité je to, čo mňa robí šťastnou, čo sa mne páči a pod. a nie to, čo si o mojej osobe myslia iní alebo čo oni pokladajú za to, čo mi pristane a pod. Nenarodila som sa na tento svet preto, aby som išla v šľapajách niekoho iného alebo sa niekým iným riadila :) Som nesmierne rada a veľmi ma teší, keď si tieto veci uvedomia aj iní ľudia ♥ ◡‿◡✿

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
  8. Rozhodně jsem více sebevědomá, než jsem bývala. Ale... hrozně mi záleží na tom, co si o mně jiní myslí a také na tom, abych pro ostatní byla dost dobrá... Je to trošku kruh a chce to ještě trénovat a učit se.

    OdpovědětVymazat
  9. Moje sebevědomí byla taky delší cesta, ale myslím si, že v posledních letech jsem zdravě sebevědomá. Když ale čtu tvůj článek, tak kdybych si měla vzpomenout na své zhruba šestnáctileté já, tak v tom oblékání se úplně vidím :) Dnes jsem ráda, že jsem si i takovými věcmi prošla, protože mě určitě posílily a teď to vidím úplně jinak :)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem to zažila a občas zažívám a tvé tipy jsou skvělé. Některými se opravdu řídím. Tak jen tak dál:) A fotky jsou skvělé, moc se ti povedly :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  11. Už dlho sa snažím (aspoň približne) nasledovať tieto kroky - aspoň približne. Ale dúfam, že sa tam raz "dokopem"

    OdpovědětVymazat
  12. Já určitě jsem. Co se týká vzhledu, tak už se tak neřešim a přijímám se. Co se však týká inteligence nebo úspěšnosti, tak to řeším stále. Abych asi nezakrněla😁.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat